Razlika između klijenta i dobavljača

Razlika između klijenta i dobavljača

Klijent i dobavljač su dva ključna sudionika poslovnih odnosa i transakcija. Klijent koristi proizvode ili usluge te ih plaća, dok ih dobavljač pruža i naplaćuje.

Njihove uloge, odgovornosti i perspektive se razlikuju, ali su međusobno povezane i ovise jedna o drugoj kako bi se uspješno obavile poslovne transakcije.

 

Klijent

Klijent je osoba, tvrtka ili organizacija koja koristi proizvod ili uslugu koju dobavljač nudi.

Kada klijent ima potrebu za određenim proizvodom ili uslugom, prvi korak je potraga za dobavljačem. Najčešće postoji više dobavljača koji mu mogu pružiti traženi proizvod/uslugu, što znači da će klijent tražiti ponude kako bi se lakše odlučio.

Nakon pregleda ponuda i cijena proizvoda/usluga različitih dobavljača, klijent odabire dobavljača koji najviše odgovara njegovim potrebama. Prihvaćanjem ponude dobavljača, klijent se obvezuje platiti dobavljaču proizvod/uslugu pa dogovorenoj cijeni i uvjetima.

U slučaju da je potreba za proizvodom/uslugom dugoročna, a klijent je zadovoljan uslugom dobavljača, najčešće će održati suradnju s odabranim dobavljačem.

 

Dobavljač

Dobavljač je osoba, tvrtka ili organizacija koja pruža proizvode ili usluge klijentu.

Dobavljač ima asortiman proizvoda/usluga koje nudi klijentima te je odgovoran za kvalitetu istih. Njegov cilj je zadovoljiti potrebe klijenta i isporučiti proizvode ili usluge koje su u skladu s očekivanjima.

Nakon pristiglog upita o proizvodu/usluzi, dobavljač kroz komunikaciju s klijentom pokušava razumijeti njegove potrebe te može pružiti dodatne informacije, savjete ili rješenja kako bi klijent donio informiranu odluku. Uz to, izdaje ponudu za svoje proizvode/usluge koje klijent može, ali ne mora, prihvatiti.

Ako klijent prihvati ponudu, dobavljač izdaje fakturu te je odgovoran za pravovremenu isporuku proizvoda/pružanje usluga klijentu. Također mora osigurati da se proizvod/usluga slaže s dogovorenim uvjetima i zahtjevima.

 

Klijenti i dobavljači u Fakturku

Ista osoba, tvrtka ili organizacija može istovremeno biti i klijent i dobavljač, ovisno o tome s koje strane poslovnog odnosa se nalazi. Upravo zbog toga, u Fakturku su oni u kategoriji "Partneri".

Da bi mogao/la unijeti izlaznu fakturu, moraš unijeti klijenta. Isto tako, da bi mogao/la unijeti ulaznu fakturu, moraš unijeti dobavljača. Oboje možeš unijeti kroz Partnere ili prilikom kreiranja faktura.

Podijelite članak:

Više novosti

blog.5.image

E računi i storno računi iz liste faktura

Kreiraj e-račun ili storno ranijeg računa izravno iz liste svih faktura

Pročitajte priču
blog.5.image

Što vam nudi Fakturko?

Što Fakturko nudi u izradi faktura, ponuda i ostale dokumentacije

Pročitajte priču
Icon