Prijedlog zakona o fiskalizaciji (fiskalizacija 2.0)
Novosti iz fakturka
10.05.2025.

Prijedlog zakona o fiskalizaciji (fiskalizacija 2.0)

Fakturko
Fakturko team

Prijedlog novog Zakona o fiskalizaciji – ključne promjene

Vlada Republike Hrvatske usvojila je 24. travnja 2025. godine Prijedlog novog Zakona o fiskalizaciji, koji donosi značajne promjene u području fiskalizacije računa i uvođenja eRačuna. Zakon će stupiti na snagu 1. rujna 2025. godine za dio odredbi, dok će ostale odredbe biti primjenjive od 1. siječnja 2026. i 1. siječnja 2027. godine.

Ključne novosti za segment B2C (krajnja potrošnja)

  • Od 1. rujna 2025.:
    • Omogućava se korištenje digitalnih certifikata izdanih od strane pružatelja usluga povjerenja u RH za provedbu fiskalizacije računa.
    • Ukida se obveza dostave podataka o poslovnim prostorima putem obrasca Prijave podataka u sustav fiskalizacije.
    • Ukida se mogućnost dostave podataka o čeku kao načinu plaćanja.
    • Ukida se fiskalizacija pratećih dokumenata.
  • Od 1. siječnja 2026.:
    • Postupak fiskalizacije primjenjuje se na sve obveznike fiskalizacije u krajnjoj potrošnji, neovisno o načinu plaćanja.
    • Uvodi se obveza fiskalizacije u djelatnostima gdje se pretežni dio vrijednosti prometa odnosi na maloprodaju dnevnog tiska, duhana i duhanskih prerađevina, maraka i drugih poštanskih vrijednosnica.
    • Ovjera uvezane knjige računa provodi se slanjem zahtjeva putem sustava ePorezna, a pojednostavljuje se i postupak prijave podataka o poslovnom prostoru koji se odnose na radno vrijeme i radne dane.

Ključne novosti za segment B2B i B2G (eRačuni)

  • Od 1. rujna 2025.:
    • Svi obveznici razmjene eRačuna i informacijski posrednici imat će mogućnost testirati sposobnost vlastitih sustava za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i eIzvještavanje kako bi bili spremni na primjenu ovog Zakona od 1. siječnja 2026.
  • Od 1. siječnja 2026.:
    • Uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a, uz obvezu zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike koji nisu u sustavu PDV-a.
  • Od 1. siječnja 2027.:
    • Uvodi se obveza izdavanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike koji nisu u sustavu PDV-a.

Obveznici izdavanja eRačuna imaju obvezu i fiskalizacije eRačuna, a obveznici zaprimanja eRačuna također imaju obvezu fiskalizacije. Fiskalizacija eRačuna provodi se putem softverskog rješenja koje omogućuje automatsko preuzimanje potrebnih podataka iz eRačuna razmijenjenih u procesu izdavanja i zaprimanja.

Za potrebe obvezne razmjene i fiskalizacije eRačuna, Porezna uprava je 25. travnja 2025. godine objavila tehničke specifikacije koje opisuju način informatičkog povezivanja sustava za fiskalizaciju s obveznicima fiskalizacije eRačuna, uključujući sadržaj fiskalizacijskih poruka i komponente sustava eIzvještavanja.

Sve promjene koje vas očekuju u Fakturku ćemo redovno objavljivati svojim korisnicima od 1.8.2025.

Podijelite članak:

Više novosti

blog.5.image

Najčešće greške kod izdavanja računa - Kako ih izbjeći?

Saznajte koje su najčešće greške kod izdavanja računa te kako ih jednostavno izbjeći. Savjeti za pravilno fakturiranje, obračun PDV-a i fiskalizaciju uz Fakturko.

Pročitajte priču
Icon