Prijedlog novog Zakona o fiskalizaciji – ključne promjene
Vlada Republike Hrvatske usvojila je 24. travnja 2025. godine Prijedlog novog Zakona o fiskalizaciji, koji donosi značajne promjene u području fiskalizacije računa i uvođenja eRačuna. Zakon će stupiti na snagu 1. rujna 2025. godine za dio odredbi, dok će ostale odredbe biti primjenjive od 1. siječnja 2026. i 1. siječnja 2027. godine.
Ključne novosti za segment B2C (krajnja potrošnja)
- Od 1. rujna 2025.:
- Omogućava se korištenje digitalnih certifikata izdanih od strane pružatelja usluga povjerenja u RH za provedbu fiskalizacije računa.
- Ukida se obveza dostave podataka o poslovnim prostorima putem obrasca Prijave podataka u sustav fiskalizacije.
- Ukida se mogućnost dostave podataka o čeku kao načinu plaćanja.
- Ukida se fiskalizacija pratećih dokumenata.
- Od 1. siječnja 2026.:
- Postupak fiskalizacije primjenjuje se na sve obveznike fiskalizacije u krajnjoj potrošnji, neovisno o načinu plaćanja.
- Uvodi se obveza fiskalizacije u djelatnostima gdje se pretežni dio vrijednosti prometa odnosi na maloprodaju dnevnog tiska, duhana i duhanskih prerađevina, maraka i drugih poštanskih vrijednosnica.
- Ovjera uvezane knjige računa provodi se slanjem zahtjeva putem sustava ePorezna, a pojednostavljuje se i postupak prijave podataka o poslovnom prostoru koji se odnose na radno vrijeme i radne dane.
Ključne novosti za segment B2B i B2G (eRačuni)
- Od 1. rujna 2025.:
- Svi obveznici razmjene eRačuna i informacijski posrednici imat će mogućnost testirati sposobnost vlastitih sustava za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i eIzvještavanje kako bi bili spremni na primjenu ovog Zakona od 1. siječnja 2026.
- Od 1. siječnja 2026.:
- Uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a, uz obvezu zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike koji nisu u sustavu PDV-a.
- Od 1. siječnja 2027.:
- Uvodi se obveza izdavanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike koji nisu u sustavu PDV-a.
Obveznici izdavanja eRačuna imaju obvezu i fiskalizacije eRačuna, a obveznici zaprimanja eRačuna također imaju obvezu fiskalizacije. Fiskalizacija eRačuna provodi se putem softverskog rješenja koje omogućuje automatsko preuzimanje potrebnih podataka iz eRačuna razmijenjenih u procesu izdavanja i zaprimanja.
Za potrebe obvezne razmjene i fiskalizacije eRačuna, Porezna uprava je 25. travnja 2025. godine objavila tehničke specifikacije koje opisuju način informatičkog povezivanja sustava za fiskalizaciju s obveznicima fiskalizacije eRačuna, uključujući sadržaj fiskalizacijskih poruka i komponente sustava eIzvještavanja.
Sve promjene koje vas očekuju u Fakturku ćemo redovno objavljivati svojim korisnicima od 1.8.2025.