Interni akt

Interni akt

Interni akt za fiskalizaciju

Interni akt je dokument koji donosi pravila za slijed brojeva računa, popis poslovnih prostora, njihove oznake, kao i oznake naplatnih uređaja te maksimalni iznos blagajne.

Obveznik fiskalizacije mora predočiti ovaj dokument u slučaju poreznog nadzora.

Slijed brojeva računa

Brojevi računa trebaju slijediti kontinuirani redoslijed bez prekida za svaki poslovni prostor ili naplatni uređaj unutar poslovnog prostora.

Kontinuirani brojčani redoslijed započinje s brojem 1 svake kalendarske godine za svaki poslovni prostor ili naplatni uređaj (kombinacije poput: 7001, 100001, nisu dozvoljene, ali obveznik može koristiti dodatne oznake za lakše praćenje poslovanja, npr. broj skladišta).

Promet u gotovini i bezgotovinski promet

Ako obveznik koristi iste brojeve računa za gotovinski i bezgotovinski promet, brojevi računa za gotovinski promet neće slijediti isti redoslijed kao bezgotovinski. U tom slučaju, bitno je da postoji kontinuitet brojeva računa u knjigovodstvu, kako je navedeno u internom aktu obveznika.

Jedinstveni brojevi računa za sve blagajne

Ako se brojevi računa određuju jedinstveno za sve blagajne unutar poslovnog prostora, tada svi brojevi slijede neprekinuti redoslijed (npr. u poslovnom prostoru s 5 blagajni, prvi račun ima broj 1-POS1-1, drugi 2-POS1-1, itd., bez obzira na blagajnu s koje je račun izdan).

Posebni brojevi računa za svaku blagajnu

Ako se brojevi računa određuju posebno za svaku blagajnu, tada svaka blagajna ima svoj neprekinuti redoslijed brojeva (npr. u poslovnom prostoru s dvije blagajne, prva blagajna ima račune 1-POS1-1, 2-POS1-1, dok druga ima 1-POS1-2, 2-POS1-2).

 

Primjer internog akta možete pronaći na stranicama PU ovdje.

Podijelite članak:

Više novosti

blog.5.image

KPD 2025 Klasifikacija u Sustavu – Priprema za Fiskalizaciju 2.0

Dodali smo pregled i obavezan odabir KPD 2025 klasifikacije u aplikaciju. Pripremi svoje proizvode i usluge na vrijeme za Fiskalizaciju 2.0 koja kreće 1.1.2026. Izbjegni kazne uz točnu klasifikaciju!

Pročitajte priču
blog.5.image

Fiskalizacija 2.0 i promjene u Fakturku – Obavijest korisnicima

Od 1.1.2026. dolaze zakonske promjene vezane uz fiskalizaciju i eRačune. Saznaj što se mijenja i kako će Fakturko podržati tvoje poslovanje.

Pročitajte priču
Icon