Elementi ponude nisi zakonom definirani, ali je ona važan dio poslovne komunikacije. Ponuda pomaže u prezentaciji proizvoda/usluga potencijalnim klijentima pa može biti bilo kakav papir, letak, brošura pa čak i katalog.
Elementi koje ponuda može sadržavati su:
-
Naslov
Naslov ponude je prvi element koji bi trebao biti jasan i privlačan, te bi trebao sažeti ono što se nudi. Ovaj naslov obično uključuje naziv tvrtke te naziv proizvoda/usluge koja se nudi. -
Sažetak
Sažetak ponude je kratka verzija onoga što se nudi i koja se obično nalazi ispod naslova ponude. Ovaj sažetak bi trebao biti dovoljno informativan da korisnici shvate što se nudi, ali ne previše dugačak. Sažetak bi trebao sadržavati najvažnije informacije o proizvodu/usluzi, kao što su njegove prednosti i cijena. -
Opis
Opis ponude bi trebao detaljnije objasniti što se točno nudi i kako bi proizvod/usluga mogli koristiti klijentu. Ovaj opis bi trebao biti napisan na jasan i privlačan način, te bi trebao sadržavati sve bitne informacije o proizvodu ili usluzi, kao što su prednosti, glavne značajke i što je to što čini proizvod/uslugu jedinstvenom. -
Cijena
Cijena je bitan element ponude i trebala bi biti jasno označena te lako vidljiva. Ponuda bi osim konkretne cijena, mogla sadržavati i pojedinosti o načinu plaćanja, rokovima, uvjetima, popustima i sl. -
Rokovi isporuke i dostupnost
U dokumentu ponude bi trebalo navesti rokove isporuke i dostupnost proizvoda ili usluga, što uključuje vrijeme koje je potrebno za proizvodnju ili izvršenje usluge, vrijeme isporuke i dostupnost proizvoda ili usluga na tržištu. Ovi detalji bi trebali biti navedeni na jasan i transparentan način kako bi korisnici mogli donijeti informirane odluke. -
Garancija i politika povrata proizvoda
Garancija i politika povrata proizvoda su važne informacije jer korisnicima daju osjećaj sigurnosti i povjerenja u proizvod/uslugu. Zbog toga, u ponudu možete napisati i detaljne informacije o garanciji i politici povrata, što uključuje trajanje garancije, uvjete i ograničenja garancije, uvjete povrata i sl. -
Kontaktni podaci tvrtke
Kontaktni podaci tvrtke su ključni element ponude jer korisnicima omogućuju da se obrate tvrtki s pitanjima i upitima. U ponudi bi se trebali navesti detaljni kontaktni podaci tvrtke, kao što su adresa, telefonski broj, e-mail adresa i druge informacije za kontakt. -
Prilozi
Prilozi u dokumentu ponude mogu uključivati slike proizvoda, tehničke specifikacije, primjere radova, reference i druge relevantne materijale koji će korisnicima pomoći da bolje razumiju ponudu i donesu informirane odluke.
Kako ponuda nije obvezujući dokument i njezin sadržaj nije strogo definiran, svaka tvrtka ima pravo odlučiti kakav oblik ponude će im najviše odgovarati.
Ponude u Fakturku
Prilikom kreiranja ponude, osim osnovnih podataka o tvrtki, možeš upisati naziv i opis proizvoda/usluge te cijenu, ali i rabat ako ga daješ.